The party frock


I must apologize for the bad quality of these photos, taken at night, during the birthday party of my sister and friend Federica; but, when I downloaded them, I couldn't help but notice how my dress had morphed from immaculate to marked and stained. I suddenly realized my incapacity to respect my beloved frocks once I'm deep in celebration, and the fact that some of my dresses are so disco-damaged that I'll probably have to stop wearing them is the irrefutable proof of what I'm writing. So, my
ultimate party-fashion tip would probably be to ensure your dress is roomy enough to dance in! However, I've no tips yet for how to avoid the marks and stains... should somebody have any good ones, please feel free to share them with me! ; ) : )

Innanzi tutto mi scuso per la cattiva qualità d'immagine di queste foto, scattate in occasione delle celebrazioni del party di compleanno di mia sorella Esme e amica Federica, ma il fatto è che mentre stavo scaricando le foto non ho potuto non notare i vari e proggressivi cambiamenti d'aspetto del mio abito, da immacolato a pieno di macchie e aloni, il che mi ha fato subito pensare alla mia incapacità di rispettare i miei amati numbers quando sono nel bel mezzo del divertimento ; ) e il fatto che alcuni dei miei vestiti siano così disco-rovinati che-dovrei-probabilmente-smettere-di-indossarli è l'inconfutabile prova di ciò  che sto digitando! : )
Nel corso degli anni ho messo appunto un tip che non mi scordo mai di  osservare ogni qualvolta sia richiesta la mia presenza "on the dance floor" ovvero di assicurarmi che ciò che sto indossando non mi limiti nei movimenti, con grande disappunto delle mia amiche che loro malgrado sono costrette ad accompagnarmi sullo stesso dance floor! : ) ; )
Purtroppo invece ancora nessun buon consiglio presunto o tale su macchie e aloni, quindi qual'ora qualcuno ne avesse di validi, ma anche no, non esitate a condividerli con me! : )














DRESS - TOPSHOP.com
BLAZER - PATRIZIA PEPE
TIGHTS - H&M
SANDALS - TOPSHOP.com (old)
NECKLACE - TOPSHOP.com
GOLD CHAIN CLUTCH - PRADA

No comments:

Post a Comment

Thank you so much guys for visiting my blog, leaving a comment or following : ) I appreciate it.
I will check your blog asap : )All my love.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...