My mad shoe library

 

I-AM-MAD-FOR-SHOES. There, I've said it. Last summer, in order to have all of them under my gaze, I finally decided to give them the respectable place they're meant to have (I discovered that it's not such an easy procedure when your flat is hardly palatial and you have hundreds of pairs of shoes). I also had to avoid the risk of being trapped under an avalanche
of shoe boxes - there's only so many times you can stack them on top of one another!
So, I encouraged (let's put it that way) my boyfriend to create a "shoe library," following a flash of inspiration to put together towers of Ikea CD holders and glam them up with some flashy silver paint - fortunately I'm a size 4, so my shoes can fit in the little shelves.
Here you can see my many Mary Jane-esque heels, disco platforms, sharp dominatrixy ankle boots and polka-dot peep-toes. I've always been in love with shoes because they have the power to interpret a look in completely different ways, a simple dress suddenly becomes sexy with huge platforms. Then that same dress takes on a whole different life when it’s worn with flats...
HO-UNA-MALATTIA-PER-LE-SCARPE. Ecco l'ho detto. La scorasa estate al fine di averle tutte e quante sotto ai miei occhi ho finalmente deciso di dargli il giusto rispetto trovando un posto tutto per loro (ho scoperto successivamente essere cosa non facile quando il tuo appartamento non corrisponde esattamente ai canoni architettonici delle stanze di Versailles e quando l'ammontare delle tue beneamate supera le cento paia) e cosa non da poco, potendo allo stesso tempo evitare la consueta slavina di scatole e scarpe che inevitabilmente mi travolgeva quando cercavo di accedere ai "piani più alti" delle mie montagne di scatole impilate una sopra l'altra.
Da qui nasce l'idea "geniale" di costringere il mio ragazzo a trasformare delle semplici colonne porta CD dell'Ikea in una sfavillante "libreria di scarpe", ridipingendolae e montandole una accanto all'altra...va detto che madre natura mi ha facilitato il compito calzando il numero 37.
Sono sempre stata innamorata delle scarpe perchè danno la possibilità di interpretare un look in differenti modi  e dare un senso completamente nuovo a ciò che si indossa, un semplice vestito diventa subito sexy con delle decolletè altissime, e lo stesso vestito assume un' altra vita se lo si abbina a delle ballerine, ecco perchè Sugli scaffali della mia shoe-library ci sono tante Mary janes quante disco platforms shoes, le adoro e adoro collezionarle.
 














6 comments:

  1. Oddio quante belle scarpe!!! sto leggendo tutti i tuoi post, sei straordinaria.. adoro ogni tuo outfit..
    <3

    ReplyDelete
  2. OMG!
    Unbelievable!
    Great collection!

    Aurélie.

    ReplyDelete
  3. Questa è luce per i miei occhi! Hai una collezione di scarpe stupenda! :)

    ReplyDelete
  4. Wonderful... Love the way You wear them. Who is cleaning them these fantastic shoes? If You ever need a girl servant, let me know ... Yours, Barbara

    ReplyDelete

Thank you so much guys for visiting my blog, leaving a comment or following : ) I appreciate it.
I will check your blog asap : )All my love.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...