Something for the weekend


Over the years I have mastered the technique of making my weekend wardrobe work for me... yes, it's true, sometimes even I like to free up my mind from fashion. In any case, with a long distance relationship it's better to stuff your Balenciaga weekender with the right numbers because you never know where you are going to be... London, Milan, Cremona, Newcastle, who knows?! So to optimize my time I prepare my outfits and pack what I really need, which is why I am a great fan of "key pieces", such as a tailored jacket, an LBD accessorized with a delicate vintage style, and obviously a pair of heels for the evening. I always grab a big comfy bag for the day, such as a satchel that can be worn across the
body but with enough room in it for the Sunday papers, cosy but smart enough for Sunday brunch.

Nel corso del tempo ho messo appunto la tecnica del far "lavorare gli abbinamenti del finesettimana al posto mio" cosi' che io mi possa rilassare! stupido? ovvio! ma estremamente divertente! spiego... adoro pensare alle varie combinazioni non solo di forme ma anche tessili, creare i vari look e' una delle cose che piu' mi piace fare. Inoltre con una relazione a distanza devo sempre essere pronta a impacchettare la mia Balenciaga weekender perche' non so mai dove saro'...Londra, Milano, Cremona, Newcastle...chi lo sa'?! ecco perche' sono una fan dei "pezzi chiave" come una giacca sartoriale, un vestitino nero accessoriato da un delicato tocco vintage ed ovviamente un paio di tacchi alti per la sera. 
Per la domenica mattina invece immancabile e' una maxiborsa capiente abbastanza da poterci infilare tutte le mie riviste preferite (quando sono all'estero ne faccio incetta) come una satchel bag (perfetta e' la  Mulberry Alexa) da poter portare a tracolla, informale ma raffinata per il brunch domenicale.













CHEKERED JACKET - ZARA
LITTLE CAPE - ZARA
JUMPER - HM
MINI SKIRT - ZARA
BELT - HM
LEGGINGS - HM
GLOVES - MOSCHINO
BOOTS - PATRIZIA PEPE
BAG - YVES SAINT LAURENT

No comments:

Post a Comment

Thank you so much guys for visiting my blog, leaving a comment or following : ) I appreciate it.
I will check your blog asap : )All my love.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...