LWD


This season would not be the same without the little white dress, with its flirty crisp cotton and intermittent crochet inserts, it's easy to wear as a fresh day dress. It's also solid mixed with black items to contrast the girly brightness.
Just be careful if you think white may be a little too revealing (ladies you know what I mean), pair it with a silk slip as I did to avoid the "oops!" factor : )

La bella stagione non sarebbe tale senza un vestitino bianco nel proprio guardaroba, in candido cottone meglio se con dettagli ricamati, fesco e facile da indossare.
Io l'ho mixato con accessori neri per dare un deciso tocco metropolitano all'insieme.
Vista la delicatezza del colore è meglio fare attenzione alla consistenza del tessuto per evitare di incombere in situazioni "troppo rivelatrici",  io ho optato per una sottoveste di seta nudecolor.







 




DRESS - ZARA
BELT - HANDMADE BY THIS-GRACE
LITTLE WATCH - URBAN OUTFITTERS
MEDIUM WATCH - URBAN OUTFITTERS
BIG WATCH - TOY G
SUNNIES - BERSHKA
BIKER BOOTS - BERTIE
MARC JACOBS MATELLASSE PATENT BAG

34 comments:

  1. molto carino il vestitino, ottima idea quella di aggiungerci la cinta! Belli anche i biker boots!


    sul mio blog c'è un giveaway dove puoi vincere un bracciale di Tory Burch! Passa se hai tempo :) http://timeless-is-more.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. You look so beautiful!Love the dress!xoxo

    ReplyDelete
  3. Superb dress!You are PERFECT!

    ReplyDelete
  4. I also have a LWD, it's a beautiful dress :)

    XOXO

    http://strawberrytime.blogspot.com/

    ReplyDelete
  5. I absolutely love this dress, the whole outfit in fact. Im hoping its in Zara stores now as I might have to look for it tonight!

    The doll on fashion

    ReplyDelete
  6. Stai benissimo.... il vestito mi piace moltoo

    ReplyDelete
  7. Una monada!! Me gustan muchisimo estos vestidos ibizencos! El cinturon le queda genial!

    Paula

    ReplyDelete
  8. I am so in love with the LWD trend.I have seen these dresses everywhere! I am waiting on one right now! I hope I can get it.
    I love how you dressed yours. The boots with it are amazing.
    You seriously have one of the best styles in the blogging world!
    xo

    ReplyDelete
  9. Beautiful dress and great look ;)!

    ReplyDelete
  10. Thanks you all lovelies : )

    @the doll on fashion, hi dear, yes it is, I bought it last Friday in Zara woman : ) have a great day honey. : ) xxx

    @Emily Anne, is sooo sweet of you!!! Thank you so much gorgeous. : ) xxx

    ReplyDelete
  11. I must say the most beautiful part of this look is your belt. Well done dear, very well made, creative and beautiful design!!!
    You look great!!!!!!!
    xoxoxo

    ReplyDelete
  12. Fresh outfit, and I love the sunnies :)






    xx





    www.coralieslooks.com - FRENCH FASHION BLOG

    ReplyDelete
  13. Adoro la cintura, e la chicca degli orologi è semplicemente meravigliosa!!!
    Mi piace tantissimo l'idea del mix rock-romantico!
    Miss ya!
    <3
    Ila

    ReplyDelete
  14. LOVE this! Such a cute look, great how you added a bit edge to it! :)
    xoxo

    ReplyDelete
  15. The dress is wonderful:)

    http://cornersofthefashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  16. Love your look, is pretty and so short!!

    kisses
    www.rosabueso.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. Such a gorgeous outfit. A really pretty dress and I love those boots too!

    Sarah
    x

    http://dollydotgirl.blogspot.com

    ReplyDelete
  18. Interesting combination with the dress and the boots. I really like it. But I think I like the boots the most.
    And wow you're wearing 3 watches.

    ReplyDelete
  19. Such an adorable dress. The belt is divine.

    Miss Bias
    www.missbias.blogspot.com

    ReplyDelete
  20. Che dire?Semplicemente stupenda!Quel vestitino è adorabile e hai pienamente ragione..non può mancare dal guardaroba estivo!Complimenti anche per la cintura!Bellissima!
    Ti ho assegnato un premio!Passa da me per saperne di più!
    Elena

    http://girlsjustwannahavestyle.blogspot.com

    ReplyDelete
  21. Non capisco..Vi si riconosce xk vi conciate tutti uguali.. gli occhiali di qualche giorno fa: idea originalissima, i tre orologi: sei la prima ad indossarli..Bah proponete novità, non scopiazzate tutto!!!

    ReplyDelete
  22. @Anonymous, io non capisco invece il tuo commento, nei miei look indosso ciò che a me personalmente piace (ovvio) ed il fatto che questo possa piacere ad altre persone o che sia già piaciuto ad altre ragazze (e quindi sia apparsa la stessa idea/accessorio da altre parti prima che sul mio blog) credo sia un fatto naturale dal momento che anche a me diverte seguire i "trend" ed anche per il fatto che la maggior parte gli articoli che indosso sono acquistati presso le grandi catene di moda accessibili alla maggior parte delle persone, oltre al fatto che non ho nessuna pretesa di essere una "cool hunter".
    Gli occhiali di Wang li ho (dalla scorsa primavera e continuo ad utilizzarli, documentato nei miei primissimi post) perchè mi piacciono, e credo sia ovvio piacciano anche ad altri vista la fama di questo stilista.
    Gli orologi indossati in questo modo, sinceramente non ho idea di chi li abbia già pubblicati, anche perchè in passato ho già pubblicati altri post con la stessa idea (2 al posto di 3.
    Ciao e grazie della tua opinione. : )

    ReplyDelete
  23. I agree it's all about little white dresses with cute embellishments! Love the contrast of delicate white with edgier bag and shoes!

    Cess O. <3 The Outfit Diaries

    ReplyDelete
  24. ho comprato anche io questo vestitino ma in nero... peccato che qui da me faccia ancora troppo freddo per poterlo indossare!!!

    tu stupenda come al solito...

    ReplyDelete
  25. I like this dress!! You're very beautiful!! And the bag...is perfect!!

    http://mireiasstyle.blogspot.com/

    Kisses!!

    ReplyDelete
  26. That's a great outfit! We love your dress :)

    Kisses !

    ReplyDelete
  27. quella cintura è favolosa! ma l'hai fatta te?
    Straordinaria!!!!
    XCo Xo
    Francy
    www.labarbeapapa-francy.blogspot.com

    ReplyDelete
  28. Guapisima!! me encanta el vestido y este aire rockero que le has dado. Ni caso al anonimo

    Besos desde mi agenda
    http://laagendadeginger.blogspot.com/

    ReplyDelete

Thank you so much guys for visiting my blog, leaving a comment or following : ) I appreciate it.
I will check your blog asap : )All my love.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...